20 August 2009

Ketidakpuasan hati yg teramat !!!

Aku naik bengang dgn Eon Bank especially dia nyer staff la..ish aritu ckp after wat fixed deposit everything settle pasal rumah just wait bank nk bank in duit...nih tetibe dh berkurun tgu dia ckp..."eh you kene bukak account dulu"..mmg **** lagi pompuan tuh...dulu ms nk amek duit wat fixed deposit giler manis mulut lah boleh dpt cepat..bila aku kira2 lma giler tgu prosedure semua nih wlhl bkn susah pun..gedik giler semua stuck dekat bank...Eon Bank nk mkn duit org je keje cm hampeh !!!!!

Aku bukan sket wat kluaq duit tau..smpi kene cut budget kendurik..nih xdpt rumah lg...aku mmg x puas hti dgn servis bank tuh...dah tuh aku kol td nk ckp dgn customer service boleh letak.waaaaa nih dh melampau nih...siap la esk aku pi bukak account aku ngamuk kt situ gak...igt org melayu nih bodoh ke? xtau ke..org lain boleh tipu....aku siap la !!!...tgu la kau esk Nicole Minah Senget !!!!


18 comments:

latte said...

peeeeeeeeeeeeeeehhh berkepui2 asap ataih kepala ang.sapa nicole tuh habaq mai kat cek.mai nk p taboh buang.hahahaha.kuang ajaq btoi carek pasai ngan kwn ako neh,ish!!

_nissa_ said...

mmg la org kje2 bank ni..
sakit ati je rasa..
dorg x blaja cane nk tgktkn custmer satisfaction..

sourplum said...

npe ade kaitan with fixed deposit plak?

p U t 3 r ! z A said...

Lat : nicole tuh minah senget yg uruskan hal loan aku dowh !! dia la yg membuatkan aku terpksa tgu berbulan2 tau wlhl lawyer ke developer ke semua dh siap..tgu dia je last2 follow up semlm dia ckp bank x leh nk bank in duit sbb xde acc..giler aku dh bukak FD..mrh siot...

Nisa : tuh la pi keja kt bank kasi hentam sket dorgnyer service..mcm hantu je raf tgk !!

Saf : FD mula2 igt kene bukak acc nk bnk in duit utk rumah sekali dia amek utk cash flow dorg means bila wat FD dorg still ada duit kita laa..mcm nk bunuh je dorg tuh !!!

kdee said...

huhu...sabaq2...

sourplum said...

ape yg sy phm dari fixed deposit ni. die bg faedah lebih sikit dari saving account..
furthermore, it's not necessary FD ni kte kena buka current account..
sy pn pon buat FD sblm ni

p U t 3 r ! z A said...

Kdee : xleh sabar dh kalau susahkan org je !

Saf : huhu xde dia nk wat pusingan duit je wlhl mna perlu pun FD utk loan tuh..sje diperbodohkan je..tuh yg hangin..igtkan guna acc FD tuh utk bank in loan..bukan kisah pasal duit tp kisah dia lambatkan keje tau tak..suppose leh msuk sblm posa skrg nk kene tgu lama lgg.tuh yg hangin kene byr byk rumah nih !!!

sourplum said...

ouh cmtu ke citer nye
k2..
jht nye die buat cmtu
actually die dpt komisen tu bile org msuk FD bwh die
perhaps that's the reason die buat cmtu
kua kn je duit tu
FD bpe sgt je bunga die
baek smpn asb

p U t 3 r ! z A said...

tau x pe saf..tuh yg jd mrh tau..at least asb sesak leh bwk kluar duit
nih dh FD kene tgu la even mmg dah xde duit...giler hangin !

sourplum said...

xle wt kua ek
sian kmu
da la byk kena pkai dt

p U t 3 r ! z A said...

huhu FD mana leh wat kuaq selagi x ckup tempoh matang dia...lg 3 thn tau jwbnyer duit tuh utk anak la...hurmmxpe la redha je untung2 ank kompem ada duit :)

sourplum said...

last time sy buat FD kt cimb bank
bule je kua kn
tp xdpt profit pape la

p U t 3 r ! z A said...

huhu nih syarat FD dia x leh wat kluar selagi x ckup tempoh matang..mybe byk kot dia nyer kategori and kalau yg za tau mmg FD ada temph matang....

sourplum said...

xbaek nye die buat cmtuh
sabar jela..

BAIZURA NATASHA said...

fiza..setau ak la kn..(sori if im wrong..)
mebi purpose eonbank nk suh bukak FD, s a way of nk secure ang nye loan..so, if anything happen, let say ang ada lapse tym nk byr loan, dorg akn trs deduct duet dr FD ang.. kira FD s a collateral for ur loan.. im sure, bank pn xnk tanggung risk if one day u cant pay.. skang neh, bnyk bank yg guna dis way, utk bg loan..n de gk bank yg guna cr transfer loan into loan asb..
tp ak cm x encourage ang sgt guna asb, sbb due to security comission (sc), asb tuh haram.. bt according to majlis fatwa, it harus.. memandangkn majlis ftwa ag tinggi dr SC, bole la ikot saranan mjls ftwa..tp pe2 pn better elakkan la fizah...

if im nt mistaken, sume FD bole kuarkan b4 maturity period, bt just x dpt profit..tp xto la plak if eonbank nye FD cmtuh... refer blk term n conditions die..

asal plh eonbank utk bukak FD?
ak suggest la kn, ang bukak FD under bank laen, (i.e-cimb@bank islam), bukak under islamic.. ha, eonbank pn ada islamic bnking gk, under eoncap..siyes, 1st thing xde interest, fair n square for both bank n customer... n ak encourage ang bkak under al-awfar bank islam.. siap de chances ag nk win 100,000.. (ak bkn keje ngn bank islam tau, satg ang ingt ak sngaja nk prmote lak)..haha~ if nk tau pe2 psl product FD bank islam, refer solha..die keje kt sna, die antra yg d one dvelop FD product gk kot..

tepanjang plak..yg ne je ak bole tlg fizah..hehe~if slh info, hrp maaf, tp yg ne based on dr pe yg ak bc n blaja la...

psl fd ang tuh, bkn slh eonbank, slh staff die...wt repot la psl die kt eonbank..dah nyusahkan ang dh...

BAIZURA NATASHA said...

erm...nk tmbh sket..
memandangkan ang pn ada duet bnyk, so elok la ang bukak FD, compared to saving a/c n current a/c kn?

bnyk profit sket...plus, y nt ang wt research dlu psl product FD, comapre antra bank2.. n kalo bole plh la FD yg skali ngn package invstment... :)

all d bes weh...slmt bijak menabung.. hehe~

latte said...

wahhhh!!!kagum sat dgan 'essay' kawan ang si bunga matahariku ini.huhuh

p U t 3 r ! z A said...

hahah problemnyer bai bukan aku x nk wat FD tuh syg oi..mslh x kena ms laa...ms beli rumah xde plak ckp nk kena kuar duit wat FD...duit FD tuh duit kenduri kawen aku dowhhh terpksa cut beribu2 then syrt utk bank eon aku x leh kluarkan..aku or dia x leh guna duit tuh sbb tuh aku jd mkin bengang...n dorg nyer faedah x tgi mcm bank lain..aku wat loan dgn eon bank sbb developer yg apply situ..kalau aku tau menyusahkan hidup bek aku cri bank lain...lgpun yg hangin sgt bukan sbb FD tuh..tp sbb prosedure dorg..supposely umah dh boleh dpt tp dorg delay sbb aku x bukak saving acc..and dorg x penah inform kena bukak saving acc...sbb tuh yg mrh sgt...nih x psl2 umh aku kene tgu lagi...waaa giler kene byr byk rumah...duit yg bayk pun boleh habis mcm bai oiii...seksanya kt situ...FD tuh aku xkisah sgt sbb ttp duit aku cuma ms x sesuai tuh je..nih kene pksa amek card credit dia xde wave fee tau ! kene byr lg...so tobat x nk wat kt bank tuh dah..niat mmg aku nk wat cimb pun tp tu la..xkesampaian...anyway thanks for ur opinion..