01 June 2009

Kisah Si Penjual Kain Yang Bunguksss !!!!

Tension aku...smlm gi la beli kain utk raya n kendurik kat Jln TAR...jln2 la kat kedai2 yg kecik2 tuh duk mencarik kain yg sesuai....dah beli utk kendurik dah sedabak duk angkut then masuk la satu kedai nih sbb nk cari kain utk buat baju raya aku plak...so aku igt nk lerr pakai kain chiffon thn nih so tya la kat akak kedai kain tuh..."Akak kain chiffon ada?Sy nk kaler purple la"..kakak tuh pun bg la aku tgk then aku tgk kain dia mmg buruk giler corak..kain buruk aku lg lawa tau...then aku ty la hrga dia berapA..."RM58 sepasang dik..kboleh kurang lg....".aku ok je lah..biasa la kain hrga tuh.....aku geram betui aku x sempat duk tgk2 dia duk tunjuk kain x sempat aku nk usha2 mmg x selesa lah layanan dia cm pksa2 plak...tp bila aku belek punya belek...giler mmg semua aku tak berkenan corak dia..anep pun x bg aku amek sbb dia kata xlw n mcm org tua...so aku pun ckp le kat kakak tuh.."X pe lah kak...sy x nak"...rude sgt ke aku sbb setahu aku leh je ckp mcm tuh sbb mmg dh xnk nk wat cm ne lg...aku pun berlalu pergi la dr kedai tuh tp x jauh dr kedai aku dgr dia ckp.."Ada duit ke xde duit nih"...hampeh punya kakak tuh..siot lah..xnmpk ke aku dh berguni2 beli kain...nsb baik aku x nk merosakkn mood aku smlm kalau dak dh lama aku bantaikn kakak tuh...ptt lerr kedai dia duk blkg..huhuhu..pengajaran buat semua yg nk berniaga...amek mcm resam pohkong n tomei..semua org berpotensi jd pelanggan n membeli....xkira la dia mcm ne pun....huhuhu....jdlah rakyat Malaysia yg bertamadun...hati2 ketika bercakap...sbb mulut badan binasa...rezeki lari nti....

8 comments:

kdee said...

huhu..nasib la akak 2.xde rezeki dia

latte said...

uishh mmg kuang ajaq.habaq mai kedai mana tuh.hehehee.awainyaaa beli bju raya.ang mcm mak ako laaaaaaaaaaaaa.dia pn p borong bju ghaya gak smlm without me.huuuuu

p U t 3 r ! z A said...

Kdee: tuh ler..jgn mrh2 org mcm tuh nti rezeki lari..

Lat: hahahah biasa la org excited raya tp posa x abih gnti lg..hahahha....

jatt said...

bongek nye kedai..klo aku mmg sembor arr...ish3 (hilang saba)

sourplum said...

sabaq na
jgn biar kn org sekeliling merusak kn mood kmu
=)

jasjamal said...

kuang ajo!!ako pon geram dgaq!!weyh ckp cikit kedai mana, meh ako nak g pas2 ako nak buat tny kad kredit terima x, saya nieh duit bnyak malas nak bawak berat handbeg!!huh siut tol, nak meniaga buat cara nak meniaga=P *maaf kpd pembaca lain emo kejap* hahaha

p U t 3 r ! z A said...

hahaha tau x pe...siot lahh kedai dia xde nama pun ala kat area lorong2 tuh kedai belakang2....hampeh je kn..nsib aku x tya dia..nk jual kedai nih berapa?hahhahaha..!!!

sourplum said...

waa nk beli kedai tuh
melampau nih:P