31 December 2009

Peristiwa Itu

2009 dimulakan dgn penuh cbrn......waaa aku sorg yg tau keperitan apa yg aku rasai ms tuh...aduiiii dugaan sungguh lerrr..tp aku teruskan jua melgkah sbb klu x mlgkh x kn nk melompat cm katak plak kn..oh no no no !!

Permulaan and pertengahan 2009 xdak apa yg attraction pun...cm biasa2 je...life is so complicated..cuma buzy duk membuat preparation for my Year End Wedding (yg xde la Year End sgt pun)...cuma dugaan bermula bila ms raya...hurmm permulaan yg kusangkakan cerah akhirnya menunjukkan awan kelabunya....serius aku msh x percaya kerana aku lihat keadaan mama pd hari raya pertama, kedua and ketiga seperti selalu..dia mkn n minum seperti biasa....siap mkn ketupat n rendang yg aku buat lg tau...mama ckp sedap..


Raya keempat...hari pertama aku memulakan kerja...adik aku ckp mama msk hospital sbb penat(lelah)..igtkan xde pe la mybe sbb dia mkn ketupat kot kan....tp last2 doktor ckp kene buah pinggang...ms tuh TUhan je yg tau apa perasaan aku dgn nk kendurik nyer....and niat aku kawen thn nih pun wlupun ada yg kta tergesa2..tp lantak la..jnji sekurgnyer aku sempat gak kawen ms mama ada..sempat gak dia tgk aku...tp syg x sempat kabarkan berita mama nk dpt cucu..tuh agk terkilan...


Namun apa pun aku tetap mengharapkan dan mendoakan yg terbaik utk mama...semoga roh mama dicucuri rahmat...cuma aku msh belum dh melupakan semua itu smpi ke akhirnya..dlm sekelip mata gembira bergelar isteri disusuli kedukaan ditinggalkan mama...Allah Maha Besar and Dia tahu apa yg terbaik utk hambaNya...dari kami terus menyeksa mama dlm penderitaan menanggung kesakitan selama ini...biarlah dia pergi dengan aman..dan alahamdulillah...mama pergi dlm senyuman sbb tuh mlm sblm mama dikebumikan..aku n Apit x tidor pun sbb bila kami tgk mama...terasa yg dia mmg tgh tidor seperti biasa di hospital...dan lebih tenang dr selalunya...kalau terlelap pun mesti terjg sbb terasa mcm dia msh memanggil kami...


Alhamdulillah..kami adik beradik mempunyai kekuatan kerana mungkin kami perlu bersedia melepaskan mama pergi..buat kali terakhir kami mandikan mama sendiri..mengangkatnya dan mengkapankan mama..tipulah kalau tak disertai dengan linangan air mata...tapi sedaya upaya kami menahan kerana tidak mahu setitik pun menitis ke atas arwah...kami mengiringi mama ke tempat persemadian...betul2 di bawah pokok...sengaja di pilih disitu sepaya mama sentiasa teduh dan aman...Mama...semoga mama ditempatkan dengan org2 yg beriman..kami semua akn sentiasa merindui mama...dan mama doakan supaya kakak dapat baby girl...kakak nk letak nama dia Aishah....seperti nama mama....


Pengakhiran 2009 yg sgt menguji ketabahan kami adik beradik....


Semoga 2010 memberi sinar baru pada kami semua....kedatangan insan baru dlm family ditunggu2...melepaskan rindu pada mama.....Selamat tinggal 2009 ~

No comments: