28 September 2009

+ Mama sihat la cepat =( +

Sedih la bila kenangkan x dpt jg mama ms dia sakit nih...aduii kenapa la aku x dpt cuti lama2 erk?balik je KL mama trus admitted to Sultanah Bahiyah Hospital...chronic kidney..have to do dialisis...my sis said she wont to eat causing her diabetis down...she slept but always meracau-racau...cannot sleep tightly..huhu perasaan jadi risau n sedih la...yesterday, doctor jumpa family aku..she have to do her dialisis everyweek...3 times a week...6 hours per session..and if we cant bring her to hospital, she have 2 do dialisis at home costing rm2500 per month...dialisis at hospital costing rm2000 per month..the costs not make us so worry but we are suffering when look she suffered!! aku pun kesian kt adik aku..dia nk SPM x smpi 2 bln lg..tp kene ponteng sekolah dah..abg2 aku pun terpksa jugak pi kerja klu dak mcm ne nk tanggung cost medication mama...aku pun sma..klu gaji kena cutting xde duit nk byr cost tuh..lg mama seksa derita sakit..abah pun sian makan x tentu hala...x sempat nk lyn abah..aduii aku pening sgt dgn nak kendurik lagi...mcm nk cansel je semua tuh !! tp kenapa aku masih kt sini..yg tau teriak x mampu nk wat apa2..derhaka ka aku???

"Mama makan lah erk...kakak mntk maaf..kakak bukan x mau balik tgk mama tp abah x bg...tidoq elok2 tau...nanti kalau mama sehat, mama leh kluaq hospital cepat...bilek utk mama dh nak siap dh tgl nk buh tiles n cat je lg...langsir bilek mama pun dh nk siap..lawa tau ada bunga2 kakak pilih...cadar kakak dah beli utk tilam mama...mama, cepat sehat tau..nanti kakak nk kawen..mama x mau tgk kakak kawen ka?sian kakak...mama mkn ubt na bg sehat...nti kita leh tgkap gmbaq sma2 ms kendurik tuh kan...hihi mama kta nk sedia beg besaq ms kendurik tuh kan..nti kami bg beg besaq na...hihi buh hadiah =) tapi mama kena bg sehat la..bru leh kluaq nti doctor x mau bg mama kluaq..mama kena mkn bg kuat..kena tidoq bg x letih...bila tgk mama kuat msti dia bg mama kluaq kn...mama ckp nti mama nk mai duk ngn kakak kt sini..kakak dh renovate bilek ayaq umh kakak bg mama senang nk masuk...mama cepat2 sehat na..jgn la sedih2 nti kakak nk teriak...kakak nk mama happy tgk kakak kawen..mama kakak rindu mama...kakak nak balik !!!!"


12 comments:

.. said...

sabar ek..

latte said...

wehh jgn la ako sedehh gakkkkk.ako doakan moga mak ang cepat sembuh sehat dan hepi tgk ang kenduri nanti.amin!

p U t 3 r ! z A said...

TQ2 ! doakan aku nih tbh sma yek..

BAIZURA NATASHA said...

sabar fizah.moga mak ang cpt sembuh

jasjamal said...

sabar k ruff dibalik kesukaran insya-Allah akan didorongkan kesenangan o kemudahan;D jgn bersedih.tabahkan hati mu.semoga segalanya akan selesai dlm keadaan yg sempurnba insya-Allah AMIN..

p U t 3 r ! z A said...

Bai : Tq bai..tlg2 lah doakan sma erk...

Jas: Aku tgh menabahkan hati skrg nih...asyik teriak je mlm2..dia skrg suara kluaq pun dh x phm ckp apa... =(

kdee said...

sabar ek..smoga mama ko cpat sembuh

p U t 3 r ! z A said...

tq kdee.. =(

the pharmacist. said...

fizah, besides chronic kidney disease(CKD),mama fizah ada sakit laen lg,ka?
i m sure ur mom doesnt want any of her children feel worried about her.so, fizah jgn tensen2.insyaAllah will be ok :)

sourplum said...

sian nye kmu..
smoga urusan2 kmu di permudah kn
tabah la eh

p U t 3 r ! z A said...

Su : ada su..pentakit berangkai...jantung..hati...kensing manis..darah tinggi..semua tuh dia ada =(

Saf : tq saf...doakanlah erk =(

bpharm06 said...
This comment has been removed by the author.